Пошук по сайту


Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міськради

Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міськради



Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міськради

Дидактичні матеріали з теми «Алгебра логіки»
Василишина Н.В.

вчитель вищої категорії,

вчитель інформатики

Шепетівського НВО №2

2009

Затверджено радою методкабінету 23.10.2009

Матеріали призначені для письмових робіт на заняттях спецкурсів, факультативів, а також для поглибленого вивчення предмету.

Самостійна робота № 1

«Висловлення. Логічні операції»


  1. В наступних реченнях виділіть прості, позначивши кожне з них буквою; запишіть з допомогою букв і знаків логічних операцій кожне складне висловлення:

    1. Число 376 парне і тризначне;

    2. Зимою діти катаються на ковзанах або на лижах;

    3. Новий рік ми зустрінемо на дачі або в Парижі;

    4. Невірно, що Сонце рухається навколо Землі;

    5. Якщо зараз не сонячно, то похмуро;

    6. Земля має форму кулі, яка з космосу здається голубою;

    7. На уроці математики учні відповідали на запитання вчителя, а також писали самостійну роботу;

    8. Якщо вчора була неділя, то Дмитро вчора не був у школі і весь день гуляв;

    9. Якщо сума цифр натурального числа ділиться на 3, то число ділиться на 3;

    10. Число 15 ділиться на 3 тоді і тільки тоді, коли сума цифр числа 15 ділиться на 3.

  2. Заповнити праву колонку таблиці:




В звичайній мові

В логіці

... й ...




... або ...




Невірно, що ..




... хоча ...




... в тому і тільки в тому випадку ...




... але ...




... якщо, то ...




... тоді і тільки тоді, коли ...




Або... або ...




... необхідно і достатньо ...




З .. випливає ...




... рівносильно ...




... необхідно ...







  1. Побудувати заперечення наступних висловлень:

    1. Сьогодні в театрі іде опера «Наталка Полтавка»;

    2. «Каждый охотник желает знать, где сидит фазан»;

    3. Число 1 є простим числом;

    4. Число 1 ­– складене;

    5. Натуральні числа, що закінчуються цифрою 0, є простими числами;

    6. Невірно, що число 3 не є дільником числа 198;

    7. Сергій розв’язав всі завдання контрольної роботи;

    8. Невірно, що будь-яке число, що закінчується цифрою 4, ділиться на 4;

    9. У кожній школі деякі учні цікавляться спортом;

    10. Деякі тварини не живуть на суші.

  2. Чи є запереченнями наступні речення?

    1. Він – мій друг. Він – мій ворог.

    2. Великий будинок. Невеликий будинок.

    3. Великий будинок. Маленький будинок.

    4. X>2. X< 2.

  3. Нехай P = «Ані подобаються уроки математики», а Q = «Ані подобаються уроки хімії». Побудуйте висловлення:

    1. P & Q;

    2. –P & Q;

    3. P & -Q;

    4. P  Q;

    5. P  Q;

    6. –P  -Q;

    7. –(P & Q);

    8. –(P  Q);

    9. –(P & -Q);

    10. P  Q;

    11. P  -Q;

    12. –( P  Q).



Самостійна робота № 2

«Таблиці істинності»
Варіант 1 («9»)

  1. Побудувати таблиці істинності:

    1. ;

    2. .

  2. Довести з допомогою таблиць істинності:

    1. ;

    2. .


Варіант 2 («9»)

  1. Побудувати таблиці істинності:

    1. ;

    2. .

  2. Довести з допомогою таблиць істинності:

    1. ;

    2. .

Варіант 3 («12»)

  1. Побудувати таблиці істинності:

    1. ;

    2. .

  2. Спростити вирази і довести їх з допомогою таблиць істинності:

    1. ;

    2. .


Самостійна робота № 3

«Структурні формули і функціональні схеми»
Варіант 1 («9»)

  1. Побудувати функціональні схеми за формулами:

    1. ;

    2. .

  2. Спростити вираз, використовуючи закони алгебри логіки:

.

  1. Скласти структурну формулу, яка відповідає функціональній схемі:



Варіант 2 («9»)

  1. Побудувати функціональні схеми за формулами:

    1. ;

    2. .

  2. Спростити вираз, використовуючи закони алгебри логіки:

;

  1. Скласти структурну формулу, яка відповідає функціональній схемі:




Варіант 3 («12»)

  1. Побудувати функціональні схеми за формулами:

    1. ;

    2. .

  2. Спростити вирази, використовуючи закони алгебри логіки:

    1. ;

    2. .

  3. Скласти структурну формулу, яка відповідає функціональній схемі:




Контрольна робота

Варіант 1 («9»)

  1. З допомогою таблиць істинності довести:

    1. ;

    2. .

  2. Побудувати функціональні схеми за структурними формулами:

    1. ;

    2. .

  3. Спростити висловлення, використовуючи закони алгебри логіки:

.
Варіант 2 («9»)

  1. З допомогою таблиць істинності довести:

    1. ;

    2. .

  2. Побудувати функціональні схеми за структурними формулами:

    1. ;

    2. .

  3. Спростити висловлення, використовуючи закони алгебри логіки:

.

Варіант 3 («12»)

  1. З допомогою таблиць істинності довести:

    1. ;

    2. .

  2. Побудувати функціональні схеми за структурними формулами:

    1. ;

    2. .

  3. Спростити висловлення, використовуючи закони алгебри логіки:

    1. ;

    2. .


Використана література:

      1. В.Н. Касаткин, А.Ф. Верлань, «Основы информатики и вычислительной техники», пробное учебное пособие для 10-11 классов средней школы, Киев, «Радянська школа», 1989.

      2. В.Н. Касаткин, «Информация Алгоритмы ЭВМ», пособие для учителя, МОСКВА, «ПРОСВЕЩЕНИЕ», 1991.

      3. В.Н. Касаткин, «Введение в кибернетику», Киев, «Радянська школа», 1980.

      4. О.Ю. Заславская, Н.Д. Тамошина, «Дидактические материалы по теме ‘Логика’», газета «Информатика», № 29, 2004, Издательский дом «Первое сентября».



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Внутрішньо шкільний контроль І керівництво як основні функції управління...
Види соціальної інформації: науково-технічна, політична, економічна, ідеологічна, соціологічна, психологічна. Управлінська інформація....

01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 216-24-42, факс...
Міністерство освіти І науки Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської міських...

Додатковий перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської...

Методичні рекомендації з проведення моніторингу якості загальної...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти І науки обласних, Київської...

Методичні рекомендації з проведення моніторингу якості загальної...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти І науки обласних, Київської...

Виконавчий комітет кременчуцької міської ради полтавської області управління освіти
Міністерства освіти І науки України «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх...

Головне управління освіти І науки
Чернівецької облдержадміністрації від 20. 06. 2011 №01-44/1337 «За результатами проведення наради з працівниками Інституту післядипломної...

300 питань для випробувань педагогічної майстерності вчителів Суми
Схвалено науково-методичною радою Інформаційно-методичного центру управління освіти І науки Сумської міської ради

Методичнакарта
Державні нагороди, звання: Воробканич О. П. нагороджена нагрудним знаком „Відмінник профтехосвіти срср” 1986 року та нагрудним знаком...

Україна управління освіти І науки Одеської обласної державної адміністрації...
Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти та виховання запрошує взяти участь в обласному турі національного етапу...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

a.lekciya.com.ua
Головна сторінка