Пошук по сайту


Відділ освіти

Відділ освіти




ІЗМАЇЛЬСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ




ВІДДІЛ ОСВІТИ




Н А К А З




50/О 26.03.2013 р.

Про проведення апробації підручників

та моніторингових досліджень якості

підручників для загальноосвітніх

навчальних закладів у 2012/2013 навчальному році
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.09.2011 року № 1068 „Про проведення апробації та моніторингових досліджень якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012-2012/2013 навчальних роках ”, наказу управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації від 05.06.2012 р. №310/ОД та з метою створення умов для оновлення змісту освіти, впровадження в практику загальноосвітніх навчальних закладів освіти Одеської області сучасних і якісних підручників та навчальних посібників
НАКАЗУЮ:


  1. Визначити творчо працюючих вчителів, які візьмуть участь в узагальненні матеріалів апробації навчальної літератури (додаток 1)

  2. Директорам Комишівської, Утконосівської ЗОШ (Кокош В.Г., Кулава Г.С.) до 25.04.2013 р. узагальнені результати апробації надіслати у відділ освіти згідно переліку питань для аналізу навчального та науково-методичного апарату підручників за результатами апробації (додаток 2) .

  3. Методистам РМК Раділовій С.С., Журавель М.І.

    1. Надати вчителям, які беруть участь в узагальненні матеріалів апробації методичну консультативну допомогу

    2. Направити узагальнені матеріали до 01.05.2013 року поштою на адресу Одеського обласного інституту удосконалення вчителів.

  1. Провести з 01.04-15.04.2013 року моніторингове дослідження якості підручників для 10 та 11 класів методом анкетування серед вчителів, батьків, учнів в Старонекрасівській, Бросківській, Багатянській, Першотравневській, Новонекрасівській, Каланчацькій, Утконосівській, Комишівській, Утконосівській, Озернянській ЗОШ згідно графіку (додаток 3).

  2. Директорам Старонекрасівської, Бросківської, Багатянської, Першотравневської, Новонекрасівської, Каланчацької, Утконосівської, Комишівської, Утконосівської, Озернянської шкіл (Киричевська А.В., Кожушко Т.М., Мінженер О.І., Кіркова С.В., Дорошева О.К., Колесник Т.А., Кокош В.Г., Кулава Г.С., Дякону М.П.)

    1. Забезпечити проведення анкетування згідно інструктивно-методичних рекомендацій (додаток 4) та надати заповнені анкети до 15.04.2013 р. до районного методичного кабінету

    2. Обговорити питання про проведення апробації навчальної літератури на засіданнях методичних рад шкіл, шкільних методичних об’єднаннях .

  1. Методистам районного методичного кабінету Мурсалимовій І.І., Кір’як М.Д., Раділовій С.С., Журавель М.І., Ніколаїця О.Д.

    1. провести інструктажі для вчителів шкіл щодо проведення моніторингу якості підручників

    2. надіслати узагальнені матеріали моніторингу до 01.05.2013 року поштою на адресу Одеського обласного інституту удосконалення вчителів.

  1. Контроль за виконанням наказу покласти на завідувачку РМК Копил О.О.



Начальник відділу освіти Т.Г.Якименко
Вик. Копил О.О.

Т.2-67-01

Додаток 1

до наказу відділу освіти

від 27.03.2013 р. №53/О
СПИСОК

вчителів, які будуть приймати участь в апробації підручників




ПІБ вчителя, який проводить апробацію

Школа

Підручник

Автори

Методист РМК, який надає консультативну допомогу



Ліскевич Н.В.

Комишівська ЗОШ

Молдовська мова для ЗНЗ з навчанням молдовською мовою для 10-го класу.

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

Раділова С.С.



Калараш Є.І.

Утконосівська ЗОШ

Література (інтегрований курс, молдовська та світова), 10 клас

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

Раділова С.С.



Лотоковська Л.М.

Комишівська ЗОШ

Українська мова для ЗНЗ з навчанням румунською та молдовською мовами,10 клас

Бабич Н.Д.

Журавель М.І.



Коваль С.В.

Комишівська ЗОШ

Українська мова для ЗНЗ з навчанням румунською мовою та молдовською, 10 клас


Бабич Н.Д.


Журавель М.І.


Начальник відділу освіти Т.Г.Якименко
Додаток 2

до наказу відділу освіти

від 27.03.2013 р.№ 53/О

ПЕРЕЛІК

питань для аналізу навчального та науково-методичного апарату підручників за результатами апробації
1. Зміст:

1.1. Відповідність чинній програмі;

1.2. Врахування вікових особливостей, попередньої підготовки учнів;

1.3. Загальна характеристика науковості викладу навчального матеріалу;

1.4. Спрямованість навчального матеріалу на формування:

  • науково-теоретичного мислення;

  • мотивації навчання;

  • світоглядних позицій;

1.5. Використання інноваційних педагогічних технологій;

1.6. Послідовність, логічність викладу матеріалу;

1.7. Оптимальність розподілу матеріалу відповідно до норм навчального часу;

1.8. Відповідність підручника принципу наступності, логічної послідовності, органічність поєднання з попередніми навчальними виданнями цього курсу;

1.9. Якість та доцільність ілюстративного матеріалу (схеми, таблиці, малюнки, рисунки, фотознімки);

1.10. Використання засобів виразності і образності мови для посилення емоційного впливу навчального тексту.

2. Методичний апарат:

2.1. Відповідність системи питань, завдань, вправ вимогам державних стандартів загальної середньої освіти;

2.2. Наявність завдань різного ступеня складності;

2.3. Різноманітність та оригінальність завдань;

2.4. Спрямованість на:

  • розвиток логічного мислення;

  • творчих здібностей;

  • пізнавальної активності;

2.5. Методична цінність ілюстративного матеріалу.

3. Поліграфічне виконання:

3.1. Якість естетичного оформлення;

3.2. Спрямованість на розвиток естетичного смаку;

3.3. Дотримання гігієнічних, поліграфічних вимог (шрифт, формат, вага)
4. Зауваження та пропозиції.

5. Висновки.


Начальник відділу освіти Т.Г.Якименко


Додаток 3

до наказу відділу освіти

від 27.03.2013 р.№ 53/О
Графік

проведення в квітні 2013 року моніторингового дослідження якості підручників для 10-го та 11-го класів.



Підручник

Автори

Видавництво,

рік видання -2010/11

Школа, в якій буде проводитись моніторинг


ПІБ вчителя відповідального за моніторинг

Методист, координатор моніторингового дослідження

1

Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень)

Ладиченко Т.В.

«Грамота», 2011

Багатянська ЗОШ

Лупу А.П.

Мурсалимова І.І.

2

Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень)

Щупак І.Я.

«Прем’єр», 2011

Бросківська ЗОШ

Лепська Н.Г.

Мурсалимова І.І.

3

Правознавство (профільний рівень)

Гавриш С.Б., Сутковий В.Л., Філіпенко Т.М.

«Генеза», 2011

Багатянська ЗОШ

Генова Н.Г.

Мурсалимова І.І.

6

Фізика (академічний рівень, профільний рівень)

Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.

«СИЦИЯ», 2011

Новонекрасівська ЗОШ

Арєшкіна О.С.

Кір’як М.Д.

7

Фізика (академічний рівень, профільний рівень)

Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кирюхін М.М.

«Ранок», 2011

Першотравневська ЗОШ

Ратушненко Н.А.

Кір’як М.Д.

8

Алгебра (академічний рівень) для 10-го класу

Нелін Є.П.

«Гімназія», 2010

Багатянська ЗОШ

Тангер Є.І.

Кір’як М.Д.

9

Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень, для хлопців)

Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.

«Астон», 2011

Утконосівська ЗОШ

Дащенко В.П.

Ніколаїця О.Д.

10

Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень, для дівчат «Основи медичних знань»)

Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М.М.

«Астон», 2011

Каланчацька ЗОШ

Зайков В.І.

Ніколаїця О.Д.

11

Українська мова для ЗНЗ з навчанням румунською та молдовською мовами

Бабич Н.Д.

«Світ», 2011

Комишівська ЗОШ
Утконосівська ЗОШ
Озернянська ЗОШ

Лотоковська Л.М.Коваль С.В.

Михайлова М.І., Браткова О.П.

Севастіян Н.Ф., Карпова Н.П.

Журавель М.І.

12

Молдовська мова для ЗНЗ з навчанням молдовською мовою для 10-го класу

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

«Астропринт», 2010

Комишівська ЗОШ

Утконосівська ЗОШ

Озернянська ЗОШ

Ліскевич Н.В., Маня А.С.

Калараш Є.І.

Дякону В.О.

Раділова С.С.

13

Молдовська мова для ЗНЗ з навчанням молдовською мовою для 11-го класу.

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

«Астропринт», 2011

Комишівська ЗОШ

Утконосівська ЗОШ

Озернянська ЗОШ

Ліскевич Н.В.,

Арнаут Л.С.

Письменник К.П.

Дякону В.О.

Раділова С.С.




Інтегрований курс «Література» (молдовська та світова)» для 10-го класу

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

«Астропринт», 2010

Комишівська ЗОШ

Утконосівська ЗОШ

Озернянська ЗОШ

Ліскевич Н.В., Маня А.С.

Калараш Є.І.

Дякону В.О.

Раділова С.С.

14

Інтегрований курс «Література» (молдовська та світова)» для 11-го класу

Фєтєску Л.І., Кьося В.В.

«Астропринт», 2011

Комишівська ЗОШ

Утконосівська ЗОШ

Озернянська ЗОШ

Ліскевич Н.В.,

Арнаут Л.С.

Письменник К.П.

Дякону В.О.

Раділова С.С.

15

«Інтегрований курс «Література» (російська та світова)»

Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.

«Генеза», 2011

Старонекрасівська ЗОШ

Кам’янський НВК

Краснов М.В.

Пельтек Г.В.

Журавель М.І.

16

«Інтегрований курс «Література» (російська та світова)»

Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мельник А.О.

«СИЦИЯ», 2011

Старонекрасівська ЗОШ

Кам’янський НВК

Краснов М.В. Пельтек Г.В.

Журавель М.І.


Начальник відділу освіти Т.Г.Якименко
Додаток 4

до наказу відділу освіти

від 27.03.2013 р.№ 53/О
Інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення моніторингового дослідження якості підручників для 10-11 класу, 2010, 2011 року видання
Моніторингове дослідження проводиться на виконання п.2.2. МОНмолодьспорту України від 15.09.2011р. №1068 «Про проведення апробації та моніторингових досліджень якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012 – 2012/2013 навчальних роках» та листа ІІТЗО «Про проведення моніторингового дослідження якості підручників для 11-го класу загальноосвітніх навчальних закладів» від 14.02.13. №14.1/10-379, наказу управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації від 05.06.2012 р. №310/ОД.

Метою дослідження є визначення якості новостворених підручників та відбір таких видань, які найкраще сприяють формуванню особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів до навчально-виховного процесу, передбачених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Дослідження спрямоване на з’ясування суспільної та педагогічної думки стосовно якості структури, змісту, рівня науковості та доступності, виховного впливу на учнів навчального матеріалу новостворених підручників, рекомендованих МОНмолодьспорту України для 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Моніторингове дослідження здійснюється методом анкетування вчителів, учнів і батьків учнів (за зразками анкет: додатки 1.1, 1.3, 1.5).

Зазначаємо, що респонденти у відповідях на запитання анкет повинні характеризувати лише підручники 2010, 2011 року видання, які визначені графіком (додаток 3) до листа відділу освіти від 26.03.2013 року №50/О. Точність отриманих результатів анкетування залежать від об’єктивності та відвертості відповідей респондентів, чіткої організації й оперативності процедури збору, обробки та відправки інформації.

Координаторам моніторингового дослідження доцільно провести вступний інструктаж учителів-респондентів, звернувши їхню увагу на правила заповнення анкет: кожен з показників якості (параметрів), що характеризує якість підручника, потрібно оцінити за 11-ти бальною шкалою (від 0 до 10). Для цього слід поставити знак «+» проти бала, якому, на думку вчителя, відповідає кожен з показників якості підручника. Бал «0» ставиться, якщо вчитель вважає, що у підручнику взагалі відсутній такий показник якості і він не реалізується в навчанні. Бал «1» ставиться, якщо в підручнику наявні лише окремі моменти (елементи) відповідного параметра, тобто ступінь його реалізації в межах основних структурних одиниць навчального предмета (темах) мінімальний. Бал «10» ставиться, якщо даний показник якості, на думку респондента, послідовно, систематично, повно реалізується в навчальному матеріалі підручника. Бали 2-9 ставляться залежно від повноти реалізації показників якості підручника (це визначається суб’єктивно кожним учителем).

На три запитання, уміщених у другій частині анкети, учитель відповідає «так» або «ні». У випадках, коли респондент має конкретні зауваження чи побажання до параметрів навчальної книги, він фіксує їх у відкритій частині анкети.

Анкета для учнів та батьків учнів складається з двох частин. У першій частині респонденти обох груп відповідають на запитання «так», «ні», «частково» (інколи), у другій (відкритій) частині учні й батьки учнів у вільній формі висловлюють свої побажання щодо поліпшення якості навчальних книг.

При проведенні моніторингового дослідження, необхідно дотримуватися таких правил:

Кожен учитель залучає до опитування по 5 учнів (з різним рівнем успішності) і 5 батьків учнів.

В анкетуванні щодо якості підручників для шкіл з навчанням мовою національних меншин (молдовською) беруть участь усі вчителі, що працюють за такими підручниками в районі. Кожен учитель залучає до опитування по 10 учнів (з різним рівнем успішності) і 10 батьків учнів.

Звертаємо особливу увагу на те, що в узагальнюючих таблицях кількість відповідей учителів, учнів і батьків учнів вказується без переведення у відсотки.

Звертаємо увагу: до відділу освіти не пізніше 25 квітня 2013 року надсилаються такі документи:

  • таблиці з узагальненими результатами опитування вчителів, учнів та батьків учнів (електронні додатки 1.2, 1.4, 1.6).

  • 5 анкет учителів, 5 анкет учнів і 5 анкет батьків учнів (щодо кожного підручника) з найбільш суттєвими зауваженнями й побажаннями / чи по 10 анкет учителів, 10 анкет учнів і 10 анкет батьків учнів для шкіл з навчанням молдовською мовою


Начальник відділу освіти Т.Г.Якименко

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Відділ освіти Ізмаїльської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Рекомендовано районною методичною радою відділу освіти Ізмаїльської районної державної адміністрації

Дніпропетровський обласний інститут п іслядипломної педагогічної...
Розділ І аналіз результатів діяльності методичного кабінету за 2013-2014 н р та завдання на 2014-2015 н р

Міністерство освіти І науки України Відділ освіти Миколаївської райдержадміністрації...
Роль інформаційно-комунікаційних технологій в підвищенні ефективності уроку математики

Україна дніпропетровська районна державна адміністрація відділ освіти
Теплична, 5, смт. Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52005 тел/факс 27-10-41

Україна дніпропетровська районна державна адміністрація відділ освіти
Теплична, 5, смт. Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52005 тел/факс 27-10-41

ІІ. Провідні чинники І стратегії розвитку освіти в сучасних умовах
Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. – Суми: Редакційно-видавничий відділ сдпу, 1999. – 300 с. [Sbr1-4 + Sbr5-8...

Відділ освіти Синельниківської районної державної адміністрації
Про стан управлінського контролю адміністрації Зайцівської, Дерезуватської, Роздорської середніх шкіл, Раївської сзш інтернат та...

Україна тернопільська область теребовлянська районна державна адміністрація відділ освіти
Адреса: 48100 Тернопільська обл., м. Теребовля 48100, вул. І. Франка, Тел. 2-18-05, факс 2-16-93

Україна тернопільська область теребовлянська районна державна адміністрація відділ освіти
Адреса: 48100 Тернопільська обл., м. Теребовля 48100, вул. І. Франка, Тел. 2-18-05, факс 2-16-93

Україна тернопільська область теребовлянська районна державна адміністрація відділ освіти
Адреса: 48100 Тернопільська обл., м. Теребовля 48100, вул. І. Франка, Тел. 2-16-93, факс 2-16-93



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

a.lekciya.com.ua
Головна сторінка