Пошук по сайту


Тема: Лінійне рівняння з однією змінною

Тема: Лінійне рівняння з однією змінною

АЛГЕБРА 7 КЛАС
Розділ РІВНЯННЯ
Тема: Лінійне рівняння з однією змінною.

Розв’язування лінійних рівнянь і рівнянь, що зводяться до них.

(Урок з використанням інтерактивних технологій)
Мета: Опанувати необхідну теоретичну і практичну частину математичних знань про лінійні рівняння, вдосконалити навички використання властивостей рівнянь для їх перетворень,

Формувати уміння розпізнавати лінійні рівняння, обґрунтовувати кількість коренів, формувати уміння розв’язувати лінійні рівняння з дробовими коефіцієнтами, свідомо використовувати алгоритми.

Розвивати творчі здібності учнів шляхом розв’язування рівнянь різними способами, інтерес до поглиблення знань про рівняння.
Тип уроку: закріплення отриманих знань, формування нових умінь та навичок.
Обладнання: графопроектор, магнітна дошка, планшети з рівняннями, таблиця – опорний конспект, алгоритм.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності, очікувані результати.

1.1. Вступне слово вчителя

Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над рівняннями. На минулому уроці ви дізналися про рівносильні рівняння, властивості рівнянь, як можна легко і швидко спрощувати їх та розв’язувати. До цього часу ми розв’язували рівняння і не замислювалися над тим, до якого виду вони належать, які ще бувають рівняння. Тож відсьогодні ми почнемо подорожувати країною «Рівняння» і до 11 класу у ваших скарбницях назбирається стільки цікавих, стільки нових знань, що озирнувшись у минулі роки ви скажете дивуючись: «Виявляється, до 7 класу ми майже нічогісінько не знали про рівняння!»

1.2. Повідомлення теми уроку

1.3. Очікувані результати

На уроці ви дізнаєтесь як серед інших рівнянь розпізнати лінійні рівняння, якими можуть бути їх розв’язки, як можна зводити відомі вам рівняння до лінійних.

Я чекаю від вас уваги, акуратності у роботі, наполегливості, завзяття, творчості.

На відкидній дошці записані незакінчені речення. Я б хотіла, щоб в кінці уроку ви їх закінчили, і, зрозуміло, щоб були щирими.

    • Сьогодні на уроці ми дізналися …

    • Найбільше мені сподобалося …

    • Я на уроці відчував …

    • Очікувані результати …


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

2.1. Розв’язування вправи, заданої додому, з наступним коментуванням

(2 учні працюють біля дошки)

2.2. Пояснення розв’язування числового кросворду
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

3.1. Математичний диктант


  • Написання диктанту (на аркушах з копіювальним папером).

    1. Закінчити речення:

    • «Рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою, називається…»; [Число, яке задовольняє рівняння, називається…»]

    • «Розв’язком рівняння називається…»; [«Рівняння – це рівність, яка містить…»]

    • «Рівняння називають … , якщо вони мають одні й ті самі корені»; [«Якщо два рівняння не мають розв’язків, то їх вважають між собою …»]

    1. Чи є число 3 коренем рівняння:

    • 2х = 6; х – 7 = 4; 2х + 3 = 8; 27 : х = 9 ?

[4х = 12; 9 – х = 12; 5 + 2х = 11; 18 : х = 9] ?

    1. Перенести невідомі компоненти в ліву частину, відомі – в праву:

    • 12х – 3 = х + 2; [14у + 3 = у – 7];




    1. Спростити рівняння:

    • 4(2 + х) – 5х = 3х + 6; [3у + 2(у – 5) = 2у +8].

    1. Не розв’язуючи рівнянь, встановіть чи є пара рівносильними рівняннями:

    • 7(а – 3) = 4 і 7а – 21 = 4; [9(х + 2) = 4 і 9х + 18 = 4] ;

    • 4х + 6 = 8 і 2х + 3 = 8; [х – 5 = 3 і 2х – 10 = 3];

    • 2(у + 1) =12 і у + 1 = 6; [4(5 + у) = 16 і 5 + у = 4].

      • Перевірка диктанту

(самоперевірка здійснюється через графопроектор, учні оцінюють свої роботи, здають на перевірку вчителю)
ІV. Формування поняття лінійного рівняння.
4.1. Пояснення вчителя



    • Визначення лінійного рівняння з однією змінною;

    • Коефіцієнти;

    • Корені лінійних рівнянь


Пояснення матеріалу та його систематизація подається у вигляді опорного конспекту, який учні записують у зошити.

(Опорний конспект вивішується на магнітну дошку.)



4.2. Осмислення вивченого матеріалу


  • фронтальна робота (Усно, вправи №17, №19);

    • Серед даних рівнянь визначити лінійне;

- Звести до лінійного дані рівняння
4.3. Формування умінь зводити рівняння до лінійних та розв’язувати їх

Розв’язуючи рівняння, його спочатку спрощують, зводять до лінійного, використовуючи властивості рівнянь. Для цього користуються алгоритмом, який ми склали на минулому уроці. У результаті перетворення отримують рівняння, рівносильне даному.

  • Повторення алгоритму;

  • Закінчи розв’язок (на дошці записані рівняння з різною кількістю виконаних кроків, викликаються учні відповідно з різними рівнями підготовки, починаючи з середнього). Прокоментувати виконані дії і закінчити розв’язання рівняння, пояснити в який момент рівняння зведене до лінійного.

• 4mm + 3 = 24 + 6m ▪ 3(k + 1,5) + 2(3 + k) = – 5 ♦

4mm – 6m = 24 – 3 3k + 4,5 + 6 + 2k = – 5

–3m = 3k + 2k = – 5 … 4,5 … 6 3 + 4+ 12 = 18



V. Закріплення набутих знань та умінь

5.1. Самостійна робота (три учні працюють біля дошки, останні на місцях: №20, В-1 виконує І стовпчик, В-2 – ІІ ст., В-3 – ІІІ ст. Вчитель перевіряє математичний диктант та хід розв’язання, після закінчення роботи учні звіряють розв’язки)

- Оцінки можуть отримати учні, які швидше інших виконають правильно завдання.

5.2. Гра «Ланцюжок»

Змагаються учні по варіантах (І ряд – І і ІІ вар, ІІ ряд – ІІІ і ІV вар.)

На дошці записані 4 рівняння. Перший учень кожної команди отримує планшет з умовою рівняння, виконує одну дію і передає наступному члену команди, той виконує наступну дію і так до отримання кореня рівняння. Останній учень подає розв’язок вчителю. Команда, яка розв’яже правильно рівняння першою, отримує 4 бали, наступна команда – 3 бали, потім 2 бали і остання – 1 бал.

0,5у + 3(у – 2) = 2у;

0,5(с – 1) + с = 2с;

3 – 0,7(1 – 2а) = 6а;

х – 0,2(х – 3) = 5х
VІ. Рефлексія: вправа «Мікрофон»

(осмислення учнями власних думок і переживань, самоспостереження. )

    • Сьогодні на уроці ми дізналися …

    • Найбільше мені сподобалося …

    • Я на уроці відчував …

(прагнення більше дізнатися, хвилювання, страх перед виконанням завдання, боязкість підвести друзів, радість від швидкого і правильного виконання вправ…)

    • Очікувані результати … (виправдалися, не виправдалися)



VІІ. Оцінка роботи учнів на уроці вчителем, виставлення оцінок.

VІІІ. Домашнє завдання
Рівень 1: №10, №24, №25 (1-3);

Рівень 2: № 9, №26

Творче завдання: розв’язати рівняння відносно змінної х:

(а і в – числа)

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок тема: Лінійне рівняння з однією змінною
Мета: Забезпечити міцність засвоєння математичних знань про лінійні рівняння, створити умови для самостійної творчої діяльності учнів...

1. лінійні рівняння з однією змінною (9 год)

Тема: Системи нерівностей з однією змінною

Урок тема: Розв’язування лінійних рівнянь з однією змінною та задач...
Вати знання та уміння учнів щодо розв’язання лінійних рівнянь та задач на рівняння. Вдосконалити навики встановлення залежностей...

І. повторення І систематизація навчального
Головна мета — повторити І привести в систему відомості про рівняння, корені рівняння, розв'язування рівнянь; ввести означення лінійного...

2. Розв’язування лінійних нерівностей І систем нерівностей з однією змінною (7год)
Тема Розв’язування лінійних нерівностей І систем нерівностей з однією змінною (7год)

Уроку Тема Дата прове
Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною. Розв'язок нерівності

Тема: Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною
Мета: Розширити знання учнів про практичне застосування рівнянь, зокрема до розв’язання задач. Вдосконалити навики встановлення залежностей...

Урок тема: Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною
Мета: Закріпити знання учнів про практичне застосування рівнянь, зокрема до розв’язання задач. Вдосконалити навики встановлення залежностей...

Тема. Квадратні рівняння
Мета. Ввести поняття квадратного рівняння. Класифікувати квадратні рівняння та методи їх розв’язання. Розробити алгоритм розв’язування...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

a.lekciya.com.ua
Головна сторінка