Пошук по сайту


Програма: «Цікаве про математику»

Програма: «Цікаве про математику»

План тижня математики

1-й день. Виставка "Учням про видатних математиків".

Розпочинається з першого дня і відбувається на протязі всього тижня в школі, таким чином, щоб її зміг подивитися кожен бажаючий. Виставляються портрети видатних математиків, їх біографії, цікаві факти з життя і внесок в розвиток математики.

2-й день. Розважальна програма: « Цікаве про математику».

Учні різних класів, показують сценки про математику.
3-й день. Конкурс на розв’язування ігрових задач

Конкурс проводився по коловій системі між учнями 5 - 7 класів, з кожного класу по одному кілька представників.

4-й день. Гра «Найрозумніший»

Гра відбувається між 8 - 9 класів, з кожного класу кілька представників.

5-й день. Виставка-конкурс математичних газет.

Кожен з класів подає на виставку одну або кілька стінгазет на математичну тематику. В кінці тижня проводиться голосування серед учнів школи, на якому визначається найкраща математична стінгазета.
По закінченні - підбиття підсумків тижня математики








Сценки про математику



Ведучий. Всім глядачам добрий день.

Ведуча. Сьогодні ми продовжуємо пізнавати нашу математику, але з іншої сторони.

Але спочатку нам слід з’ясувати, що важче – алгебра чи геометрія? А допоможе це зробити сценка у виконанні шестикласників

Ведучий. Отже, дивіться сценку “Що важче?”

І частина


(виходять два учні.)

  • Як ти вважаєш, що важче – алгебра чи геометрія?

  • Я думаю (дістає підручники, зважує), що геометрія.

  • А на мій погляд, алгебра важча.

  • Та ні, геометрія! (Б’є другого по голові підручником з геометрії).
  • Ти що робиш?

  • Як що? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру. (Б’є підручником з алгебри).


Ну, то що важче?

  • Алгебра...

  • От бачиш!


ІІ частина
Ведуча. Тогож дня, ввечері, проходить учень додому.

(Бабуся звертається до онука - другого учня, який грав у І частині.)

  • Ох, онучку, чого ти такий сумний? Може, захворів?

  • Та ні... Просто від алгебри голова розколюється...

  • Ох ти, сердешний... Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?

  • Є і легше... Геометрія, наприклад.

Ведуча. Звичайно, питання про те, що легше алгебра чи геометрія, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.


ІІІ частина

Ведучий. А зараз переходимо до математичних запитань.

Сценка: Илья Муромец не против математики


Учитель: Садись Илья Муромец, и палицу свою со стола убери.
Ученик: (Садится)
Учитель: Итак, начнем урок, Зовут меня Василиса премудрая. Сегодня на уроке математики мы научимся считать. Представь, что у Змея Горыныча было 3 головы, ему отрубили две, сколько осталось?
Ученик: Пять
Учитель: Почему пять?
Ученик: Потому, что у него вместо одной сразу две отрастает.
Учитель: Ну допустим не выросли, победили Змея Горыныча, отрубили три из трех, сколько голов осталось?
Ученик: Одна
Учитель: Почему?
Ученик: Потому, что утка вылетит из Змея Горыныча.

Учитель: Илья у тебе какой следующий урок?
Ученик: Физкультура
Учитель: Иди, с этим уроком ты справился.


ІV Частина

Ведучий. Урок физкультуры:

Физрук: - Так, дети, кругом марш!
Иванов: - Проходили уже
Физрук (в ступоре): - А ну, треугольником марш!
Иванов: - Было
Физрук: Иванов, хватит умничать, поднял гипотенузу вверх! А теперь параллельные прямые и по диагонали?
Иванов: - Но параллельные прямые не пересекаются!
Физрук: - Так, ты в каком классе?
Иванов: - В 8-м
Физрук: - А друг твой в каком?
Иванов: - В параллельном
Физрук: - Вы часто видитесь?
Иванов: - Да каждый день!
Физрук: - В-о-о-от, а говоришь параллельные не пересекаются? Направо, и-и-и, синус-косинус, тангенс-котангенс!!!









Конкурс на розв'язування ігрових задач









Конкурс проводився між двома групами учасників учнями 5 - 9 класів, з кожного класу по одному кілька представників. Кожена з груп учасників повинен вибрати по одному гравцю з команди і зіграти з іншим учасником суперником. Результати гри записуються в спеціальний бланк. Після того, як кожен з учасників зіграє із суперником, учасники переходять до наступного туру, в якому робиться все те саме, тільки інша умова задачі і т. д.

Задачі конкурсу на розв’язування ігрових задач.

І тур

1. На столі лежить 24 сірники. Два гравці по черзі можуть брати від 1 до 5 сірників. Виграє той, хто забирає останнього сірника.
2. На колі розставлено 12 точок. За хід дозволяється з’єднати відрізком точку, до якої прийшов попередній гравець з іншою точкою, до якої не було проведено відрізка. Програє той, хто не може зробити хід.
3. Гра починається з числа 2. За хід дозволяється додати до наявного числа будь-яке натуральне число, менше нього. Виграє той, хто одержить 1000.
4. Гра починається з числа 1. За один хід дозволяється помножити наявне число на будь-яке натуральне число, від 2 до 9. Виграє той, хто одержить число більше 1000.
ІІ тур

1. Двоє гравців по черзі виймають з двох куп сірники. За один хід кожен гравець може брати з будь-якої купи (тільки однієї) довільну кількість сірників. Виграє той, хто бере останнім. На одній купі 21, а на другій 15.
2. Сможете ли вы разместить 5 монет в два ряда так, чтобы в одном ряду было 3 монеты, а в другом 4? На решение дается 1 минута.

(Два ряда должны располагаться под углом друг к другу, причем на угловую фишку надо положить еще одну. При этом в одном ряду будет 3 монеты, а в другом - 4. )
3. Улитка каждый день проползает вверх 7 дм, а за ночь сползает на 4 дм вниз.
На какой день она вползет на стену высотой 19 дм?

(К исходу 5-го дня, ибо за 4 суток достигнет высоты 12 дм)
4. Сколько кошек? Сегодня утром я видел в парке людей, собак и кошек. Собак было больше, чем людей. У собак и людей было 100 голов и ног. А собак и людей было втрое больше, чем кошек. Сколько я видел кошек?

8 кошек (14 собак и 10 человек).

ІІІ тур

1. Сколько воды в бочке? В одной сказке хозяин, нанимая работника, предложил ему следующее испытание:
- Вот тебе бочка, наполни ее водой ровно наполовину, ни больше, ни меньше. Но смотри, палкой или чем-либо другим для измерения не пользуйся.
Работник справился с заданием. Как он это сделал?

(Надо наклонить бочку так, чтобы вода достигла края. Если вода была налита до половины,

то верхняя точка дна будет так же на уровне воды)

2. Одна цеглина важить 1 кілограм й ще пів цеглини. Скільки важить одна цеглина?      

(2 кг)

3. Четыре друга. Четыре друга Боб, Билл, Пэт и Том имеют прозвища - Кролик, Пучеглазая Рыба, Муха и Медведь, но у кого какое - неизвестно.
а) Пэт бегает быстрее, чем Кролик, но не может поднимать такие тяжести, как Муха.
б) Кролик сильнее Тома, но медленнее Пучеглазой рыбы.
в) Боб быстрее и Пэта, и Медведя, но не так силён, как Кролик.
У кого какое прозвище?

(Боб - Муха, Билл - Кролик, Пэт - Рыба, Том – Медведь)




Гра "Найрозумніший"



Інтелектуальна гра для учнів 8- 9 класу

Ведучий 1. Шановні друзі. Розпочинаємо інтелектуальну гру «Найрозумніший».

Ведучий 2. Наш девіз: «Перевірити можливості людини в пізнанні Всесвіту». Всі ми знаємо вислів «Мудрим ніхто не вродився, а навчився».

Ведучий 1. Або інший: «Навчити можна лише того, хто хоче вчитися».

Ведучий 2. Ось чому ми з вами кожного дня зустрічаємось тут, у стінах нашої рідної школи. Ви повинні не тільки осягнути основи знань, але й навчатися знаходити знання яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися.

Ведучий 1.А зараз ми познайомимо вас всіх із учасниками нашої гри (знайомлять по черзі)

Ведучий 2. Але перед тим, як розпочати гру, ми познайомимо вас із правилами гри.

Ведучий 1. Гра проходитиме в чотири тури:

Чи знаєш ти математиків

Моя улюблена категорія

Чи дружиш ти з математичними термінами

А чи дружиш ти з задачами

Ведучий 2. В нас є своя валюта - знайчики, є банк і є банкір, який за кожну правильну відповідь, або правильно розв'язану задачу буде нагороджувати вас певною кількість знайчиків.
І тур

Ведучий 1. А зараз приступаємо ми до першого туру «Чи знаєш ти математиків». Перед вами є прізвища 8 вчених: Піфагор, Евклід, Архімед, Паскаль, Декарт, Ньютон, Лейбніц.

Ведучий 2. За кожну повну правильну відповідь на питання про когось із цих математиків ви можете отримати 2 знайчика. Вам буде подаватися якийсь факт з життя одного із них, вам треба відповісти - про кого, піднявши позначку з номером, що вказує на відповідного вченого, (перед учнями ставляться зображення цих вчених)

Ведучий 1. І так почали.

Ведучий 2.

1.  З іменем якого із учених пов'язана найвідоміша теорема геометрії? (звісно це Піфагор і теорема Піфагора)

2.      На честь якого із вчених названо одиницю вимірювання в системі СІ? (Паскаль -це одиниця вимірювання тиску, а Ньютон - одиниця вимірювання сили)

3.     Ім'я якого із вчених носить геометрія, що вивчається учнями в школі? (всі ми вивчаємо евклідову геометрію)

4.         Хто із вчених відкрив закон всесвітнього тяжіння? (це був Ісаак Ньютон)

5.    Хто із вчених за наближення числа π почав використовувати ? (це Архімед)

6.     З іменем якого із вчених пов'язана прямокутна система координат? (прямокутна Декартові система координат, тобто Рене Декарт)

7.  3 іменем якого із вчених пов'язано алгоритм знаходження найбільшого спільного дільника двох чисел? (це Евклід)

8.  Кому із вчених належить вислів «Дайте мені точку опори і я підніму землю»? (це був Архімед)

9.  Хто із вчених запропонував операцію множення позначати однією крапкою, а операцію ділення - двома? (це був Готфрід Вільгельм Лейбніц)

10.  Хто із цих вчених одного разу під час купання в ванній вигукнув «Еврика, еврика»? (звісно, це Архімед, і так було відкрито виштовхувальну силу, яку також називають і Архімедовою силою).

ІІ тур

Ведучий 1. А зараз ми переходимо до другого туру, який має назву «Моя улюблена категорія». Перед вами є 4 категорій знань в математиці: Коло, Трикутник, Кут, і категорія Сюрприз.

Ведучий 2. Кожен із вас вибере одну із цих категорій, на питання з якої ви будете давати відповіді. Але спочатку ми розіграємо право першочергового вибору категорії. Для цього вам потрібно зайти прохід через лабіринт, оминаючи перешкоди, позначені зірочками.



(учні виконують завдання на аркушах, після цього вибирають категорії)

Ведучий 1. Вам потрібно одним або кількома словами правильно продовжити речення. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 знайчик. (Питання по категоріях)

Ведучий 2 Коло

  1. Відрізок, що сполучає дві довільні точки кола називається ... (хорда)

  2. Коло, що проходить через усі вершини трикутника, називається ... (описаним)

  3. Пряма, відстань від якої до центра кола дорівнює радіусу кола називається ... (дотична)

  4. Відрізок, що сполучає центр кола з довільною точкою кола називається ... (радіус)

Ведучий 1 Трикутник

  1. Сума кутів трикутника становить ... (180°)

  2. Трикутник, в якого дві сторони рівні, називається ... (рівнобедреним)

  3. Трикутник, в якому один з кутів дорівнює сумі двох інших називається ... (прямокутним)

  4. Рівнобедрений трикутник, в якому один кут дорівнює сумі двох інших називається ... (рівностороннім)

Ведучий 2. Кут

  1. Два кути, які разом становлять розгорнутий кут називаються ... (суміжними)

  2. Кут є гострим, якщо його градусна міра ... (менша 90°)

  3. Кут, сторони якого розбивають площину на дві півплощини називається ... (розгорнутим)

  4. Спільна для двох сторін кута точка називається ... (вершина кута)

Ведучий 1. Сюрприз (а в цю категорію завітали чотирикутники)

  1. Чотирикутник, у якого всі сторони рівні називається ... (ромб)

  2. Паралелограм, у якого рівні діагоналі називається ... (прямокутник)

  3. Відрізок, що сполучає дві сусідні вершини чотирикутника називається ... (сторона)

  4. Трапеція, в якої є два рівні кути називається ... (рівнобічною)


ІІІ тур

Ведучий 2 А ось і підійшли ми до останнього туру, який називається «А чи дружиш ти з задачами».

Ведучий 1 Справжнє знання математики неможливе без вміння розв'язувати задачі. Зараз ми з вами побачимо, як наші учасники вміють розв'язувати задачі. На розв'язання 4 задач відводиться 10 хвилини. Кожна правильно розв'язана задача може принести вам 3 знайчика. (Учням даються задачі).
Задачі

  1. В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро - моркву, п'ятеро - горох Четверо любили і капусту, і моркву, троє - і капусту, і горох, двоє - і моркву, і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині?

(10 дітей.)



  1. Рівність 101 - 102 = 1, звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це!

(101 - 102=1.)


  1.   Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко?

(4год.)

  1.   Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.

- Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. - сказав Вітя.

- А я - у п'ятому від голови, - заявив Сергій.

Скільки вагонів було в потязі?

(9 вагонів.)

Ведучий 2 Поки  учні розв'язуватимуть задачі, банкір зі своїми помічниками підрахує кількість зароблених учасниками гри знайчиків.

Ведучий 1 А зараз ми подивимось і оцінимо розв'язки задач, представлені нашими учасниками, (здають розв'язки)

Ведучий 2 А тепер ми прийшли до того, для чого ми власне тут і зібралися. Сьогодні найрозумнішим в виявився …

Ведучий 1 Вітаємо нашого переможця, але бажаємо йому на цьому не зупинятися, а продовжувати працювати над собою і досягати все нових і нових вершин в пізнанні.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку
Матеріали посібника призначені для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають математику в 6 класі 12 – річної...

Мета: Зацікавити учнів математикою, вста­новлюючи зв'язки між математикою...
Оформлення: велике ігрове поле «Морський бій» із закритими клітинками, в яких заховані вода (запитання), кораблі, міни; малі ігрові...

Програма державного іспиту з предмету
Основна задача математики є формування уявлень про роль математики у пізнанні довколишнього світу та забезпечення свідомого та міцного...

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим...
Тому ця програма базується на основі Державних стандартів, програм масової загальноосвітньої школи1 та практичне впровадження особистісно...

Програма електронного обліку навчальної літератури «Шкільний підручник»
Програма електронного обліку навчальної літератури «Шкільний підручник» Посібник для методистів з бібліотечних фондів та бібліотекарів...

Програма розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із...
Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років

Робоча програма навчальної дисципліни «Математика для економістів:...
Робоча програма «Математика для економістів: теорія ймовірностей І математична статистика» для студентів за напрямом підготовки

Програма Інтел Навчання для майбутнього № з/п

Програма психологічної корекційної роботи з підлітками
А. Н. Орел

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи «Математика»



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

a.lekciya.com.ua
Головна сторінка